DutchMinecrafters

Discussie in 'Server Mededelingen' gestart door Daaan26, 21 nov 2017.

1. Daaan26

Daaan26 DMC Admin Medewerker Admin

Lid geworden:
    14 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    62

Beste DMC'ers,

De laatste paar maanden is de server erg leeg geweest. Dit kun je niemand kwalijk nemen. Iedereen had hier zo zijn eigen reden(en) voor en deze moeten we respecteren. Dit maakt alleen wel dat we met de Staff een moeilijke keuze hebben moeten maken...

DMC gaat stoppen
    Jazeker, dat lees je goed. Het is geen vervroegde 1 april grap. DutchMinecrafters gaat er mee stoppen.
    Meer dan 6,5 jaar hebben jullie van DMC mogen genieten & heeft DMC van jullie mogen genieten, maar helaas komt aan alles een keer een einde. We vinden dit natuurlijk ontzettend jammer, maar het ging gewoon niet meer. DutchMinecrafters heeft vaker periodes gehad waar in de server leeg was, maar na meerdere pogingen de server nieuw leven in te blazen is het een keer klaar.

Wat nu...? Zoveel vragen
    Omdat we snappen dat dit nieuws een heleboel vragen bij jullie zal opwekken staan hieronder een aantal vragen beantwoord.

DMC zal tot ongeveer februari/maart 2018 open blijven. Tot deze tijd zullen jullie de server gewoon nog kunnen bereiken. We zullen echter geen updates meer geven aan de server, dus als je nog wilt joinen moet je je client op 1.11 zetten.

Nee. We gaan de world niet ter download beschikbaar stellen. De map is van aardig formaat en volledig geprerendered. Dit zou betekenen dat het een bestand van 15GB+ zou worden. Dit is zo goed als onmogelijk om ergens te uploaden. Wel hebben we een alternatief om je bouwwerk(en) te redden.

We kunnen jullie bouwwerken voor jullie opslaan via WorldEdit. We maken er dan een schematic van en kunnen deze per PM opsturen naar jullie. Je bouwwerk moet wel aan een eis voldoen: het moet groter zijn dan 40x40. Mocht je bouwwerk kleiner zijn dan dit, kunnen we misschien een uitzondering maken.
    Wil je gebruik maken van deze dienst, laat het dan weten per PM aan Daaan26

De website zullen we nog een klein jaartje behouden. Zodra de server dicht is, gaan we hem een kleine update geven zodat dit ook duidelijk wordt via de website. Het forum blijven we ook nog even behouden. Dit doen we zodat jullie nog een plek hebben waar je elkaar kunt vinden.

Alternatief
    We laten jullie natuurlijk niet met lege handen achter. We zouden het liefst zien dat we de community bij elkaar houden zodat we zeker weten dat het gezellig blijft. De Staff heeft daarom de laatste paar weken een aantal Nederlandse Survival servers getest.

We hebben een server gevonden die heel erg lijkt op DMC. Het heeft Survival & Creative, veelal dezelfde plugins als we gewend zijn (maar ook een paar leuke nieuwe zoals MyPet, DynMap & Mcmmo). Dagelijks zijn er tussen de 20-30 man online en het is er knotsgezellig. Een aantal DMC'ers spelen er nu al een tijdje en we hopen jullie daar snel ook te zien.

De server heet VillagerCraft (VC) en is te vinden met de volgende gegevens:
    Website: http://www.villagercraft.nl
    IP: mc.villagercraft.nl

Verder
    Mocht je nog andere vragen hebben, dan mag je deze gerust stellen. We proberen dan zo snel mogelijk te antwoorden.

Met droevige groet,

De DMC Staff

• Informatief Informatief x 2
    • Optimistisch Optimistisch x 2
  2. The_Kraven

The_Kraven Lid

Lid geworden:
    15 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    8
    Minecraft had een behoorlijk goeie run toen het vers was maar zoals veel dingen haakt populariteit uiteindelijk af.
    Ik kan er vrij zeker van zeggen dat ik nog een van de meest actieve ben uit echt de meest early-days van de server, maar kan niet ontkennen dat dit niet nieuws is dat ik niet zag aankomen.
    Zelfs in de tijden dat ik de teller tot 70+ mensen zag oplopen was het te verwachten dat het ooit zou aflopen. Games blijven leuk omdat ze komen en gaan in rages of voor enige tijd aanhouden, maar er is geen enkele game ooit geweest die een onsterfelijke gelijke populariteit heeft gehad.

Ongveer 5,5 jaartjes die ik hierin heb gestoken heb ik van genoten, hierbij heb ik het genoegen gehad om mensen in-game te ontmoeten waar ik memorabele en leuke momenten mee heb gehad en een half leven ben gaan leiden. Verder heb ik ook het geweldige genoegen gehad om sommige van jullie wel eens in het echte leven te ontmoeten, zelfs wat enkelingen die ik nog wel eens van tijd tot tijd zie en nog goed bevriend mee ben.

Als een oud speler/helper/mod/forummod/alle andere rangen die ik heb gehad of heb zien komen en gaan kan ik zeggen dat ik heb genoten van DMC en iedereen erin, het is een tijd die ik met plezier heb benut. :)

Een MEGA bedankje voor alle Owners/Admins (de oude en de nieuwe) die hebben bijgedragen aan deze wonderlijke community.
    Jullie hebben het beste gemaakt van DMC en mensen bij elkaar gebracht van allerlei leeftijden EN DAT is een van mooiste dingen die iemand kan doen in het leven. Ook ieder van jullie zowel oude als nieuwe Staff en Spelers heb ik mega veel respect voor voor hoelang de server heeft mogen bestaan dus applaus voor jullie zelf en ook al jullie bijdragen!

Het beste aan alle mensen die het genoegen hebben gehad om onze DMC te bezichtigen en te ervaren!
    Ik wens ieder van jullie zo goed mogelijke tijden tegemoet! ^_^

Groetjes,
    The_Kraven of zoals vele andere mij kende:
    DN_Boy

Maar bovenal
    Dean ^_^

• Baas Baas x 2
    • Love It Love It x 2
    • Optimistisch Optimistisch x 1
  3. dop2003

dop2003 Trouw Lid

Lid geworden:
    21 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    Damn Jammer maar het was te verwachten :(

• Love It Love It x 3
  4. kingvader

kingvader Lid

Lid geworden:
    25 jul 2016
    Leuk Bevonden:
    1

Ik vind het heel jammer. :(:(:(

Maar toch bedank ik alle admins en staff leden voor mijn leuke 2 jaar speel ervaring.

Tranigere groet William (mc: kingvader)

:(:(:(

• Love It Love It x 2
  5. Lander_13

Lander_13 Nieuw Lid

Lid geworden:
    17 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Pijn in het hart. Zal het missen..

• Love It Love It x 3
  6. dutchdodo

dutchdodo Nieuw Lid

Lid geworden:
    16 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    Ondanks dat ik onderhand een burn out van minecraft had (dat krijg je na het op en af 4 jaar te spelen) zal ik DMC erg missen.

Hoe zoetsappig het ook klinkt is DMC toch een onderdeel van mijn online gebeuren geweest voor al die jaren.
    Als iemand ooit is een bierke wilt pakken werk ik bij Soulkitchen in eindhoven. Een dagje uit als last Hurrah ben ik wel voor in als daar interesse in is.

@De mods van nu en vroeger, het was een goeie rit ondanks wat hobbels in de weg. (er is niets voor niets een banhammer he :p )

• Love It Love It x 2
    • Leuk Leuk x 1
    • Baas Baas x 1
  7. Mattuh

Mattuh Trouw Lid

Lid geworden:
    26 dec 2015
    Leuk Bevonden:
    27
    Al ben ik de laatste tijd niet meer zo actief op de server, het was toch een groot gedeelte van mijn leven in eind 2015/half 2016.

Hoe moeilijk het ook is om definitief afscheid te nemen, respecteer ik de keuze van de staff.
    Ik ben blij dat de alternatieve server bij mij bekend is.

Ik heb een goede herinnering aan deze server. Hier ben ik iedereen zeer dankbaar voor.

Wellicht zie ik sommige mensen terug op villagercraft

Met droevige groet,

mattuh

• Leuk Leuk x 1
    • Love It Love It x 1
  8. hoskat

hoskat Lid

Lid geworden:
    16 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Jammer dat DMC er mee stopt. Ik heb de tijden dat ik heb gespeeld onwijs naar me zin gehad vond het echt een super server. Veel mensen leren kennen leuk groep geworden veel geleerd veel gedaan.

Ik wil jullie alle bedanken voor deze leuke tijd. Vooral de admins en mob wil ik erg bedanken.

Ik hoop jullie ooit nog is te zien misschien in een andere server maar komt vast goed.

Met vriendelijke groeten,

hoskat

• Love It Love It x 2
  9. I_K_K_E

I_K_K_E Lid

Lid geworden:
    12 mrt 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat de server stopt, ik had het hier erg naar mijn zin.
    Had toch gehoopt dat het dan maar een stuk rustiger door had kunnen gaan.

Verder zou ik toch willen vragen of de server nog open kan tot de boven genoemde februari. Op het moment is de server al een tijdje offline.

• Love It Love It x 2
  10. liveofded

liveofded Staff Medewerker Stafflid

Lid geworden:
    14 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    De server is momenteel offline door een fout bij de host heb ik vernomen, hier kunnen wij helaas ook niets aan doen, hij zal wel zo snel mogelijk weer online zijn

• Love It Love It x 1
  11. I_K_K_E

I_K_K_E Lid

Lid geworden:
    12 mrt 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt. Zal het in de gaten houden.
    Nog steeds jammer dat het stopt.

Wil via deze weg iedereen ook het beste wensen voor 2018

• Love It Love It x 1
  12. ikbenCool129

ikbenCool129 Nieuw Lid

Lid geworden:
    13 mrt 2016
    Leuk Bevonden:
    1
    Jammer dat DMC stopt, ik heb hier mooie momenten beleefd. Het was mijn eerste echte online survival server en zal gemist worden.

Mochten jullie jan30els, kingvader of mij nog een keer willen spreken, wij spelen momenteel op deze server:
    • pluto.kaashosting.nl:45023
    Ook kun je mij en kingvader vinden op discord, we gebruiken gewoon onze minecraft namen mocht je ons willen bereiken.

Bedankt voor alle leuke momenten en misschien tot binnenkort.

Groetjes,

Annemarijn (ikbenCool129)

• Love It Love It x 1
  13. Daaan26

Daaan26 DMC Admin Medewerker Admin

Lid geworden:
    14 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik ken de server waar jullie nu op spelen niet, maar ik raad jullie aan om naar VillagerCraft te gaan. De server is net als DMC en ze hebben een gezellige discord.

Hoe meer spelers van DMC daar heen gaan, hoe leuker het wordt.

IP: mc.villagercraft.nl

• Handig Handig x 1

Deel Deze Pagina