DMC 6 Jaar Event

Discussie in 'Server Mededelingen' gestart door Daaan26, 2 mrt 2017.

1. Daaan26

Daaan26 DMC Admin Medewerker Admin

Lid geworden:
    14 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    62
    De maand maart is een bijzondere maand voor DutchMinecrafters. Het is namelijk de maand waarin DMC is opgericht. 18 maart om precies te zijn. Dit jaar vieren we ons 6 jarige bestaan en daar zijn we best een beetje trots op. Deze verjaardag vieren we niet zomaar, maar in de vorm van een Event. Wat het Event inhoudt, lees je hieronder!

Event
    Sommige van jullie zullen zich het Kerst Event van 2015 misschien nog wel herinneren (weet je hiet niet meer? Klik dan hier). In de Spawnstad stonden toen 9 Elfjes, die gevonden moesten worden. Wanneer je die gevonden had, gaven ze je een Item.
    Dat Event werd zo goed ontvangen, dat we het gaan herhalen. Maar dan vele malen beter.
    Saint_Bernard heeft wederom een prachtig Event in elkaar gezet wat jullie zeker zullen waarderen.
    (Hij heeft er flink wat tijd in gestoken, thanx Saint hiervoor :))

De Opdracht
    In de Spawn (Spawngebouw, Markt & Spawnstad) moeten jullie op zoek gaan naar Armor Stands van alle Staffleden. Deze zitten verstopt in gebouwen, grotten, etc. Om bij sommige te komen zul je een puzzle moeten oplossen. Wanneer je ze gevonden hebt, druk je op de Button op het Gold Block voor de reward.
    Nadat je op de Button hebt geklikt kun je de locatie verlaten door weer terug te lopen, een escape button te gebruiken of te warpen.

Hieronder zie je een afbeelding van hoe het eruit zal zien. Echter doet de Armor Stand op de afbeelding niet mee in de Speurtocht. De foto is voor voorbeeld doeleinden gemaakt xD

Naar Wie Opzoek
    Je gaat dus opzoek naar alle Staffleden. Dit zijn de volgende personen:
    MC_Limited, Daaan26, hvalebeek, formaestroke, sirBlake_, Ferry_NL, liveofded, Michiel_S, Juudx, Saint_Bernard, Paschalis111, Fristy, Hgrebnednav, JoskinS, Argrath & Rossje.

Wanneer je een Stafflid hebt gevonden en een reward hebt ontvangen, zul je hier geen reward meer kunnen krijgen. Je zult dus erg zuinig moeten zijn op je reward en ook zelf moeten onthouden welke Staffleden je al hebt gehad of nog moet vinden.

Wat kan ik met de rewards
    Met de rewards van de Staffleden kun je twee coole cadeau's craften. Dit doe je in een speciale crafting table. Je vind deze zogeheten 'Custom Crafters' in de op-één-na-hoogste toren van Spawn.
    De Recipes van deze coole items zijn als volgt:

Uitleg over wat je met de Custom Gecrafte Items kunt zullen volgen in dit topic. Maar geloof me als ik zeg dat je het wilt ;)

BELANGRIJK: Wanneer je je items hebt gecraft, raden we je aan om deze te gebruiken bij de DropZone in de Spawnstad. Deze is te bereiken via /warp Dropzone. Wanneer je besluit ergens anders je gecrafte items te gebruiken, zijn we niet in staat om te refunden wanneer het fout gaat.

Hoe lang hebben we
    Het Event zal de hele maand maart duren en zal een aantal dagen van april meepakken. Jullie hebben dus ruim de tijd om op zoek te gaan.
    Een aantal Staffleden zijn gemakkelijk te vinden, en een aantal zijn moeilijk. Maar gelukkig krijgen jullie genoeg tijd.

Wat als we ze niet kunnen vinden
    Voor elk Stafflid hebben we 2 hints verzonnen, die verwijzen naar de locatie, de sleutel, de opdracht, of iets anders. Het zal je in ieder geval hulp bieden, als je de hints begrijpt natuurlijk.
    Jullie krijgen deze hints niet direct. Elke dag zullen we 1 hint vrijgeven. Dit gedurende 32 dagen (16 Staffleden a 2 hints). We beginnen met hints voor de gemakkelijke locaties, zodat jullie zelf langer kunnen zoeken naar de moeilijke. Hints zullen in de onderstaande spoiler worden bijgevoegd. Het tijdstip van vrijgeven van hints kan variëren.
    Paschalis111
    1. Paschalis111 kijkt ver over iedereen uit.
    2. De Zuidpoort is waar je moet zijn.

Michiel_S
    1. Golden Gate, Erasmus, Rialto, etc.
    2. Donker, Koud & Nat

Rossje
    1. Varkens houden niet alleen van modder, maar zijn ook goede zwemmers.
    2. Vanaf de markt 50 stappen in ..... richting.

sirBlake_
    1. Niet alle paden zijn zichtbaar met het blote oog, ze kunnen ook onzichtbaar zijn.
    2.

Fristy
    1. Lees eerst maar eens de mededelingen.
    2. Fristy is de bosjesman van DMC.

formaestroke
    1. Staat graag in het centrum.
    2. Draagt geen bril en heeft geen bliksemschicht, maar woont hetzelfde.

Daaan26
    1. Hier zit een luchtje aan.
    2. Probeerde net als Mario een geheim level te unlocken.

liveofded
    1. Geheime handel waar niemand het verwacht.
    2. In zijn vrije tijd oefent hij als hulpsint.

hvalebeek
    1. hvalebeek is niet de beste.
    2. Snowball, TNT, Book, Ender Pearl, Egg

MC_Limited
    1. Daar waar hij zich het beste thuis voelt.
    2. De mijnwerkers zijn niet de enige die Iron stelen.

Juudx
    1. Wat dichtbij lijkt, kan heel ver weg zijn.
    2. De doorgang wijst de lucht in.

Saint_Bernard
    1. Wie gul is, zal gelukkig zijn.
    2. Over zee is waar hij het liefste kijkt.

Argrath
    1. Daaan26 wist de oplossing.
    2. Hvalebeek wist de manier.

JoskinS
    1. Trekker.
    2. -c Saint_Bernard.

Ferry_NL
    1. Ga gezellig met 8 personen een drankje doen.
    2. Zeven blijven achter, slechts één zal de kluis betreden.

Hgrebnednav
    1. Een specifieke locatie, met specifieke items.
    2. Vijf items, vijf bouwwerken, één netherrack.

Regels over spoilers
    In dit topic worden geen spoilers over locaties geaccepteerd. Ook ingame zullen spoilers niet worden geaccepteerd. Wanneer je iemand al hebt gevonden, kan ik me voorstellen dat je andere spelers supergraag wilt helpen. Dat mag, maar ga het ze niet voorzeggen. Laat ze het ook zelf proberen. Het is wel zo leuk als ze het uiteindelijk zelf kunnen vinden. Misschien met een klein beetje hulp, maar in ieder geval niet voorgezegd. Daar is niks aan. Houd het leuk voor iedereen. Mocht je dus personen helpen wanneer ze dat gevraagd hebben, doe het dan ook eventjes in /msg zodat de rest die online is niet meteen spoilers ziet :)

Verder heb ik dan niks meer te zeggen.
    Have fun met zoeken.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2017
    • Hype Train Hype Train x 3
    • Leuk Leuk x 2
  2. dop2003

dop2003 Trouw Lid

Lid geworden:
    21 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga zekker zoeken!

3. King_Crafters

King_Crafters Trouw Lid

Lid geworden:
    16 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    7
    Jahoor, na eventjes zoeken mag ik mij dan (denk ik) de eerste noemen die álle poppetjes heeft gevonden!

Bewijs voor degene die mij niet willen geloven :D:
    http://imgur.com/a/7z5QF

*Goes back in his cave*

*Comes back and yells: "Er is maar één KING, en dat ben ik!!", and goes back again*

• Baas Baas x 2
  4. sirBlake_

sirBlake_ Staff Medewerker Stafflid

Lid geworden:
    16 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    36
  5. dop2003

dop2003 Trouw Lid

Lid geworden:
    21 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha je ziet mij natuurlijk weer als een gek springen :p En dat einde geweldig!

6. Akryloth

Akryloth Trouw Lid

Lid geworden:
    16 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    15
    Valt me nu pas op, in de hints van Michiel_S staat een spelfout. Ersamus moet toch Erasmus zijn? ;)
    Maarja boeiend.

• Informatief Informatief x 1
  7. Saint_Bernard

Saint_Bernard DMC Beertje Medewerker Stafflid

Lid geworden:
    14 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    33
    Of misschien is dat juist de hint ;)

[Aangepast, dank voor het melden]

Deel Deze Pagina